Friday, October 8, 2010

Tips kawal kemarahan

"Syg nie jangan la camnie.. Cuba paham keadaan k..", "Isyhh degil betul la syg nie..." Bla..bla..dot..com.my... Ok aku tau aku memang panas baran + degil tapi semua tue setahun yang dulu.... Still tak nak mengaku sekarang pun degil tue.. Isyhhh memang DEGIL pun.. Dulu kalau aku cakap A jangan sesape la memandai nak ubah jadi B. Kalau aku cakap 1 + 1= 3 jangan memandai nak yakin kan aku 1 + 1 = 2 ermm lebih kurang camtue la tahap DEGIL aku.. Hee~ Now, aku dah pandai kawal kedegilan and kemarahan tue and hope sampai bile²  la boleh bertahan.. Ngeh²... 
Jom aku nak share camner aku kawal kemarahan.. Ermm kalau tak nak tau pun amik tau jugak..!!
  1. Kalau time aku marah tue aku berdiri so aku akan duduk. Kalau time aku marah tue aku duduk, ermm aku akan berlari seolah nak lari dari prob tue.. Hee~
  2. Tarik nafas dalam² then hembuskan dalam kiraan 10.
  3. Selawat and zikir banyak² untuk sejukkan hati tue.
  4. Baca اعوذ بالله من الشيطان الرجيم banyak².
  5. Pergi basuh muka + ambil wudhuk coz marah tue api so lawannya air.
  6. Pandang la mana² yang boleh buat korang tenang.
  7. Kalau rasa nak tumbuk orang ermm sila la tumbuk dinding.. Kang marah hilang sakit pun dapat.. 
  8. Cuba luahkan pada kertas ermm dalam diary ke, buat puisi ke or g belajar melukis.. (Idea nie cam siot jerk..)
  9. Kalau aku marah aku suka tumbuk bantal ermm puas jugak la tumbuk and tangan pun tak sakit. Ngeh²..
  10. Sometimes aku pergi jog and lari jauh² konon nyer boleh hilang la semua prob and rasa marah tue..
  11. Kalau tengok laut pun ok jugak kan..
  12. Ada jugak yang suka makan aiskrim tak pun melantak banyak²kan tapi aku tak suka makan.. Hee~
  13. Aku suka panjat bukit then jerit sekuat hati tapi kalau dekat rumah cekup muka dengan bantal then jerit la.. Perghh puas ok.
  14. Tapi selalunya kalau tengah marah aku diam jerk.. Aku kan jenis kepoh so kalau tetibe diam tue paham² sendiri la kan.. Hee~

Ermm banyak jugak tips marah aku nie kan.. Kalau rasa sesuai sila la amalkan tapi kalau rasa mengarut baca sudah.. Pape pun jangan la marah² tak comel la kang jadi nenek kebayan mau..??

0 comments:

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "