Friday, October 22, 2010

Red + Blue = Purple (keserasian)

Sekarang nie musim orang kawen kan.. Pantang ada tarikh cantik and cuti sekolah jerk confirm la berderet² kenduri kendara sampaikan sometime tak tau nak attend kenduri yang mana satu kan. Owhh yea esok aku akan attend majlis kawen "geng garam" aku.. Wahh tak sangka wokeh orang yang paling pendiam dalam group kitaorang akan kawen dulu tapi pasnie garam² yang lain akan menyusul tapi aku....ermm mungkin masih bersendiri untuk beberapa bulan lagi.. :P

Pernah tak terfikir atas dasar apa suatu perkahwinan tue terjadi..?? Keserasian, persefahaman, tuntutan agama, terpaksa dan dipaksa, atas dasar cinta, atau sekadar untuk melukakan hati seseorang..?? Apa pun alasan yang korang berikan pastinya ikatan perkahwinan tersebut bukannya satu permainan yang boleh kita perjudikan sesuka hatikan..?? 

Ermm suatu pertanyaan, kenapa perlu ada cinta lompat ek sebelum terjadinya suatu perkahwinan..?? Selalunya aku akan dengar alasan utama dari dorang semata² untuk mencari keserasian dan kesempurnaan.. Hey tak perlu cari kesempurnaan coz tak ada manusia yang sempurna so better terima seadanya adalah jalan yang terbaik.. 


Kenapa perlu cari kesempurnaan jika keserasian itu lebih penting bagi sesuatu perhubungan.. Tak salah rasanya jika pasangan kita itu berlainan citarasa dan segala bagai coz yang penting cari satu titik pertemuan dan persamaan yang boleh buat kita serasi dengan pasangan tersebut. So dalam melayari sesuatu perhubungan carilah seseorang yang boleh serasi supaya dua orang yang berlainan identiti boleh hidup bersama. 

Korang faham tak cerita di sebalik picture nie.. Pelukisnya describe "Lelaki ini amat berminat dengan sorang pompuan nie.. Lelaki ni ikhlas nak bagi sepenuh hati rasa die kepada pompuan ni.. tapi pompuan ni x Accept. Kerana mereka tiada persamaan. " tapi aku pulak describe " merah + biru = purple.. takde persamaan not means tak serasi kan kan.. yang penting USAHA.." So conclusion nyer cintailah seorang yang serasi dengan kita.. ;)

credit pic to : MY ARTORTOISE by Ikhsan Ise: JUST LIKE RED.. NOT BLUE by Ikhsan Ise

3 comments:

Firda Risda said...

cmne kite nk tau yg kite jumpa merupakan yg btoi2 jodoh kite..? tp betul la, ramai orang mengharapkan kesempurnaan...

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

btl tu... lagi pun kita nih pinjaman je... bila².. ALLAH akan ambik.......

ketakketikpapankekunci said...

written : erkk sy pn xtau cmner nak tau i2 adlh jdoh kite.. yg pntg cuba la wat yg tbaik so seandainy i2 bkn jdoh sekalipun xpe kan.. yupp x perlu mharap kpd kesempurnaan.. :)

dot : yupp setuju 150%... dunia nie pinjaman so juz buat yg tbaik..

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "