Thursday, October 7, 2010

Berapa kali perlu couple sebelum kahwin..??

Ada tak sesape yang tak pernah couple..?? Ada tak yang 1st love jerk then terus kawen..?? Kalau ada, wahhh bertuah korang ek so sekurang²nya hati tue takde la sakit terluka dengan cintakan.. Hehehe.. Ermm yang lain² tue agak² korang la kan berapa kali korang couple sebelum kawen..?? 

Aku pernah tanya soalan camnie dekat member² yang dah kawen and kesemuanya confirm la berkali² couple sebelum kawen. Setakat yang aku tau baru sorang jerk member aku yang kawen dengan 1st love tapi dia pun bukan 1st love bagi si suami.. So agak²nya boleh tak aku buat conclusion 1 : 150 juta jerk yang akan kawen dengan 1st love..?? 


Pendapat korang la kan kenapa mesti kita couple berkali² sebelum kawen..?? Ada sesape nak share experience tak..?? Mungkin sebab masa tue korang belum matured kan tak pun just cinta monyet mungkin. Ada jugak yang rasa tak serasi dengan pasangan and mungkin tak sama status..?? Si dia permainkan korang..?? Tak dapat restu family ek or hati korang tetibe beralih arah..?? 

Ermm tak kisah la apa pun reason korang bercinta berkali² tapi apa yang pasti kegagalan cinta yang terdahulu secara tak langsung akan memantangkan kita iyea idak..?? Sekurang²nya kita cuba jadi yang terbaik and tak mengulangi kesilapan dan kekurangan yang pernah kita lakukan.. Adat la kalau terluka kan coz orang yang kuat jerk boleh bercinta kalau rasa² hati tue tak cukup kuat better jangan, nanti kalau korang terbang tinggi² then jatuh perghh sakit ok.. Pape pun nasihat aku "jadilah yang terbaik".. Mungkin sekarang orang² tertentu takkan menghargai tapi percayalah 1 hari nanti orang tersebut mungkin akan merindui kita.. Selamat bertemu cinta sejati.. Semoga bahagia sampai akhir hayat.. :)

credit pic to : MY ARTORTOISE by Ikhsan Ise: TAK PERNAH by Ikhsan Ise

2 comments:

PIENA said...

haha.. nak ckp macm mane eh kak..
kalo sy nie smpi skrg xpnah becinte lgsg termasuk dlm kategori ape 2??

ketakketikpapankekunci said...

owhhh g2 ek..
klu camtue pina masuk dlm kategori pic yg tgh2 tue "kategori tak pernah bcinta"
hehehe
ala xpe la skrg2ny ati x sakit putus cinta..
Insyallah 1hr nnt rs gak feel 2.. :)

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "