Monday, October 18, 2010

Bila nak kahwin...??

Eh korang² sekarang dah memang musim orang kawen ek..?? Takde la makin kerap aku diajukan dengan soklan yang sama jerk bulan nie.. Confirm korang² yang belum kawen macam aku nie selalu kena aju dengan soalan BILA NAK KAHWIN?? oleh member² korang kan...? Kadang² geram la jugak kan… Kang bila kita tak jawab macam² pulak dorang kata.. Bila kita kata tak ada calon dorang cakap memilih la jual mahal la, bila kata belum sampai seru dorang kata kita ni tak usaha.. Ermm macam² la korang nie...

Tapi adat la soklan camtue untuk yang single mingle kan… Eh jap aku rasa aku remaja lagi kot so sila tanya soklan tue 3 tahun akan datang wokeh.. Hee~  Ermm bila dah kahwin soklan BILA NAK DAPAT ANAK? plak ditanya… Errmmmm… Camnie la lumrah manusia suka jaga tepi kain orang… tapi sometimes jangan salah paham lak.. Mungkin dorang risau and ambil beratkan.. (pikir +ve sudah...)

Yok tengok nie…

Bila nak kawin???
Di sini orang bertanya
Di sana orang menyoal
Tak kira teman mahu kenalan
Asyik-asyik itu je yang jadi bualan
Begitulah nasib orang bujang
Tak kira lelaki mahupun perempuan

Bila nak kawin???
Keluarga pun dah mula risau
Si teruna. emak bimbang jadi bujang terlajak
Si dara. ayah takut bergelar andalusia

Bila nak kawin???
Jiran turut sama menumpang tanya
Bila dijawab jodoh belum ada
Kata mereka, kita kenalah usaha
Mandi bunga salah satu caranya
Tak pun mandi ais boleh dicuba

Bila nak kawin???
Aduuuhh...aku disoal lagi
Kawin??? Nak kawin dengan sapa?
Calon pun takde.
Hah!!! Awak tu memilih sangat agaknya
Ewah-ewah sedap sungguh mulut berkata

Bila nak kawin???
Akan ku kawin jam-jam ni juga ( hahaha)
Andai memilih suami semudah bershopping di pasar malam
Atau semudah membeli VCD cetak rompak
Atau sesenang memakan twisties..

Bila nak kawin???
Aaahhh.sungguh aku bosan
Banyak yang lain boleh jadi persoalan
Kenapa asyik itu yang dihadapkan
Apa kita nak heran
Lambat cepatnya jodoh, Allah yang tentukan.

Bila nak kawin???
Pada yang masih bujang
Biarkanlah mereka terus bertanya
Usah ditunggu letih mulut mereka (Takkan letihnya sampai bebila..)
Kalau ada jodoh.
Insya-Allah takkan ke mana.

Bila nak kawin???
Pada yang asyik menanya
Usah dirisaukan jodoh orang
Jaga masjid sendiri agar tidak goyang
Lain orang lain rezekinya
Syukurlah dengan apa yang kita ada.


p/s: Sesuai untuk diberikan sebagai jawapan bila orang tanya "bila nak kawin??" :)

8 comments:

aмiє's³° sнiиoda said...

bile bleh msk merisik.. ;p

aмiє's³° sнiиoda said...

bile bleh msk merisik.. ;p

aмiє's³° sнiиoda said...

bile bleh msk merisik.. ;p

mizz greenApple said...

uit agk2 la... nape smpi 3x type bnda yg sama nie..
hahahha
sy xmo merisik2, nnt trus kawen jerk..
hee~

aмiє's³° sнiиoda said...

ntah laa..
3x mrisik kot..ahaha..

agak laa..ikot adat k..
jgn gelojoh sgt..ahahaa.. ;p

mizz greenApple said...

hahahah
seyes la xmo merisik n sgla bagai 2..
mbazir masa jerk..
jmpe tok kadi n nikah sudah.. :)

kakyong said...

dah sampai jodoh nanti.. kahwin lah.. asal jgn anti sosial/anti lelaki & segala anti sudah la.. ;)

Insya Allah, sampai nanti jodohnya.. org sekeliling memang mcm tu.. semua nya suka menuding salah..

mizz greenApple said...

makaseh kak yong..
xpe teman nie x kisah pun ape deme nanya..
ada jdoh ada la kan kak yong.. :)

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "