Monday, August 23, 2010

Sekadar Persinggahan..

Pernah tak korang terfikir kadang² hidup nie macam R&R just sekadar 1 persinggahan.. Dari 1 episod ke episod yang lain sehingga penghujung babak kehidupan..

Korang pernah dengar "aku hanya persinggahan"..? “Gila jiwang nie wei!” Ahh!!! Sudahlah.. Aku keluar ayat jiwang sikit dah nak melantun.. Padahal time SMS atau bergayut keluar jugak ayat melumutkan tekak tue kononnya… Saper yang tak pernah jiwang, story kat aku saper.. Meh sini aku menjiwangkan dia secukupnya..

Aku tak tau kenapa dua tiga menjak nie aku jadi sensitif la pulak.. Nak buat camner, aku dah diberi dengan perlbagai corak pada hati, so aku pergunakanlah sepenuhnya.. Takkan nak memanjang hati batu jer.. Dan inilah pointnya.. Terkadang aku terfikir aku nie hanya persinggahan ke? Bila agak-agak bosan, carik aku.. Bila dah enjoy ramai kaum, aku ntah kena campak ke mana.. Memang manusia telah ditetapkan settingnya begitu ke? Ahhh.. Manusia.. Merungut pasal tingkah orang, tunjuk satu jari kat orang lain, yang empat lagi menghala ke mana? Maaf, korang jangan terasa.. Aku mengatakan diri aku sendiri..
Ok stop jangan nak merungut lagi.. Biar la orang jadikan aku nie macam R&R sekalipun asalkan aku seikhlas yang mungkin cuba buat yang terbaik sudah.. Selagi ada yang sudi anggap aku sebagai sahabat/kekasih itu pun dah cukup baik dari aku sorang² dekat dunia nie.. Right..?? Untuk menjadikan korang sebagai persinggahan aku ermm tak mungkin coz korang salah satu destinasi aku ok.. Kenape tak percaya..?? Ok terpulang la yang penting itu jawapan ikhlas dari aku yang berhati batu..

credit pic to : MY ARTORTOISE by Ikhsan Ise: SEKADAR PERSINGGAHAN by Ikhsan Ise

0 comments:

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "