Sunday, August 29, 2010

Normal situation...??

Hari minggu datang lagi... Waahhh cam best jerk tapi sebenarnya bosan yang amat sangat coz ari cuti pun aku bz dengan assignment and study untuk midterm.. Bz pun aku sempat update blog... Hee~ Disebabkan aku tengah tension study so aku pun keluarkan diri aku dari umah sewa and merayap² cuci mata kat mall..

Memang dah jadi perangai aku sejak dulu kalau berjalan mane² aku suka nengok kerenah manusia.. Dari atas bas sampai ke mall aku akan perhatikan kerenah manusia yang bermacam² perangai.. Budak² dengan perangai baru nak up, pasangan couple yang meloyakan tekak aku and tak kurang jugak kerenah orang dewasa.. Masing² seperti dalam dunia yang tersendiri.. Yang muda pulak macam tak tahu nak hormatkan orang yang lebih tua.. 

Ermm aku pun tak tahu mane la kesedaran sivik manusia sekarang nie.. Tau kenapa aku cakap camnie..?? Tadi masa dalam bas ada sorang auntie nie naik bas dengan barang yang banyak then auntie nie park betul² sebelah pasangan merpati tue tapi boleh pulak dorang buat tak tahu jerk.. Bukan la nak cakap aku nie baik hati and terdidik coz bagi seat aku kat puan auntie tapi sekurang²nya ada la perasaan simpati bile tengok orang yang lebih memerlukan seat tue so ape salahnya kalau kite yang muda nie berdiri and respect sikit kat orang² yang lebih tua nie kan.. 
Hal² camnie kalau dalam bas jarang nampak tapi kalau korang dok KL and selalu naik LRT, Monorail and macam² jenis trans tue mesti la selalu nampak situasi camnie.. Kadang² kesian jugak tapi kalau manusia nie dah ada sikap pentingkan diri sendiri so memang susah la nak cakap ape pun, dah memang tak boleh jalan dah.. Kesian nengok warga emas dengan pompuan pregnant terpaksa berdiri bersesak² dalam trans tue.. Itu belum citer hal OKU ermm ntah la mungkin aku yang terlalu sensitif or manusia² lain yang berhati batu.. Aku hope kite sebagai generasi muda nie lebih sensitif dengan keadaan sekeliling dan tahu hormatkan orang lain.. Jangan terlalu mementingkan kepentingan diri sendiri sehingga mengabaikan orang yang lebih memerlukan.. 

credit pic to : MY ARTORTOISE by Ikhsan Ise: PERATURAN by Ikhsan Ise

0 comments:

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "