Wednesday, September 29, 2010

Rambut itu mahkota kamu...??

Sebenarnya dah lama aku nak post entry pasal rambut tapi itu la asyik ada jerk citer lain yang aku share kan so sekarang la baru sempat nak sharing² hal rambut nie.. Bukan ape member² aku asyik tanya jerk ape rahsia rambut cantik padahal aku bukan pernah ambil port pun hal² rambut nie..

Ok dulu orang selalu tanya camner aku boleh simpan rambut panjang dalam masa singkat. Tapi masa tue aku hanya bagi jawapan simpan dan jangan potong. Kalau potong jadi pendek la kan. Hahaha... So sekarang aku kongsi tips-tips yang aku guna untuk mempercepatkan rambut panjang.
  1. Minum seberapa banyak air yang boleh. Selain mempercepatkan rambut tumbuh ia turut membuatkan rambut lebih segar dan tak kering.
  2. Makan makanan bernutrien. Kalau tak nak makan pun pastikan selalu minum air soya sebab soya turut mempercepatkan rambut tumbuh.
  3. Sentiasa basuh rambut. Tak perlu ke salon. Buat sendiri je kat rumah. Kalau boleh basuh dulu dengan air suam dan bilas dengan air sejuk. Elakkan air terlampau panas sebab boleh merosakkan sel dalam rambut.
  4. Jangan guna hair dryer. 'Blow' rambut hanya akan merosakkan rambut. Biarkan rambut kering dengan sendiri.
  5. Jangan 'dye' atau warnakan rambut. Haram dowh...
  6. Dapatkan rehat dan tidur yang cukup. Yang nie paling susah ermm yea la student tido amenda..
  7. Kurangkan kopi, alkohol dan rokok. (ok part nie memang aku tak ambil k..) 
Aku bagi tips nie sebab aku dah potong rambut. Takde lagi rambut panjang mengurai.. (Sebenarnya aku akan potong rambut setiap kali clash.. Hee~) Ok selesai sudah hal ² rambut panjang.. 




Sekarang aku nak share camner rambut aku cantik.. Walaupun aku bertudung tapi aku memang tak suka kalau rambut aku rosak dan tak terurus so setiap kali mandi aku memang jarang basahkan rambut.. Disebabkan aku jarang basahkan rambut so takde la kelemumur, rambut berbuah or bercabang.. Serius aku akan syampu seminggu sekali jerk then biarkan rambut tue kering dengan sendirinya.. Hah itu jerk sebenarnya rahsia aku so aku pun tak tau kenapa rambut aku cantik cam model² rambut tue.. Pasnie jangan tanya² lagi k.. (Sowy la aku bertudung so tak boleh nak buktikan betapa cantiknya rambut aku.. Hehehee~)

2 comments:

AreDa said...

rambut ku sudah byk yg rosak..agaknya sudah boleh buat ladang buah...hahaha

ketakketikpapankekunci said...

hahahaa...
klu rambut bbuah try jgn ikt rambut or pkai tdung time rmbut basah yea..
tggu rambut kering dlu k..
mia jrang bsahkn rmbut so xde la ladang buah..
hee~

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "