Friday, September 3, 2010

Cinta Monyet

Cinta monyet...?? Perghhh kalau cakap topik nie esok pagi pun belum tentu habiskan.. Normal la kalau time² skolah dulu ada cinta monyet kan.. Sometimes bile ingat kenangan² tue memang kelakarkan.. Cinta monyet la, skandal and secret admirer.. Huh kalau ingat² balik orang² yang kita minat dulu tue takde la best sangat iyea idak.. Tapi standard la budak² baru nak up.. Hehe...

Aku dengan cinta monyet..?? Eh takde la aku tak pernah cintan cintun time skolah.. 1st love aku pun masa aku betul² cukup umur n itu pun mampu bertahan 3tahun jerk.. (3tahun jerk...?? Perghh lama ar tue dari 3bulan kan..) Hee~  Agak² korang la kan kenapa korang boleh fall in luv ngan someone masa skolah dulu.. Mungkin sebab si dia cantik/kacak, si dia ramai peminat, si dia aktif dekat sekolah and pegang jawatan² penting or saje jerk tengok orang lain couple korang pun nak couple jugak..
Kadang² bagus jugak cinta monyet nie ermm bukan bagus ape tapi time budak² sekolah kadang² ada yang malas nak pergi sekolah kan so dah ada monyet² nyer of course rajin nak ke sekolah jerk.. Hahaha aku tak menggalakkan cinta monyet yea tapi aku bagi contoh jerk.. Tapi memang lain sangat budak² sekarang dengan zaman aku dulu.. Ermm yea la budak² sekarang sekolah rendah pun bukan main lagi dah pandai couple² nie. Budak skolah menengah tak payah cakap la sikit punya advance dorang nie.. So no wonder la kalau gejala sosial sekarang makin melampau²..

Ok aku tak salahkan budaya cinta monyet ok tapi aku tak suka dengan jati diri dan budaya remaja yang semakin hari semakin melampau sekarang nie.. Kadang² terpikir jugak salah siapa yea.. Tapi sekarang  bukan masanya untuk tunding jari kepada sesiapa so nak tak nak segalanya perlu bermula dari kesedaran diri sendiri.. Yok sama² perbaiki diri and jadi insan yang terbaik.. 
(p/s : bercinta berpada² yea n jangan terbang tinggi sangat nanti kalau jatuh sakit dik..)

credit pic to : MY ARTORTOISE by Ikhsan Ise: CINTA DI SEKOLAH by Ikhsan Ise

0 comments:

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "