Wednesday, September 8, 2010

Keserasian dalam perhubungan..??

Orang cakap kalau nak kekal lama mesti serasi.. Dalam hubungan, keserasian amat² diperlukan dalam menjanjikan kebahagian. Jika serasi tue takde, so takdelah keindahan dalam sebuah hubungan.. Salah 1 alasan kenapa manusia berkahwin adalah disebabkan cinta..

Cintalah yang meyakinkan kita untuk melangkah bersama masuk ke mahligai perkahwinan. Masalahnya adalah, walaupun cinta merupakan suatu daya yang sangat kuat untuk menarik dua individu, namun cinta tidak cukup kuat untuk mengeratkan kedua-duanya. So bagi aku apa yang diperlukan untuk mengeratkan kita dengan pasangan kita adalah keserasian, bukan cinta.



Serasi nie sebenarnya adalah sifat yang berlawanan dan bukan seperti kefahaman sesetengah orang yang mengatakan serasi adalah sifat persamaan seseorang. Untuk makluman korang itu adalah sejiwa. 

Contoh serasi nie macam kalau seseorang itu pemarah maka pasangannya harus ada sifat ketenangan dan perlulah bersabar dan begitu juga sebaliknya. Cuba korang fikir jika serasi adalah persamaan so jika seseorang itu pemarah dan pasangannya pun pemarah, ape akan jadi? Pergaduhanlah jadinya. Adakah ini dipanggil serasi. Ini cuma pendapat aku. So dalam melayari sesuatu perhubungan carilah seseorang yang boleh serasi supaya dua orang yang berlainan identiti boleh hidup bersama. Conclusion nyer cintailah seorang yang serasi dengan kita.. ;)

p/s : sajer wat post nie coz lepas raya ramai yang kawen kan.. Hehehe..

credit pic to : MY ARTORTOISE by Ikhsan Ise: SERASIKAH? by Ikhsan Ise

0 comments:

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "