Thursday, September 23, 2010

KURUS....?? biarlah Ideal..

Raut wajah yang cantik dan tubuh yang langsing persis model, perghh memang dambaan wanita yea. So no wonder la kalau ada gurlz yang menggelabah biawak bila ada yang cakap pipinya semakin tembam, pinggul besar or paha cam "drum stick". Mula ar si gurlz nie mogok lapar semata² termakan dengan penilaian orang lain. Padahal orang yang komen tue pun korang dah lama tak jumpe kan so normal la kalau si dia buat penilaian sendiri yang korang tue sedikit berisi kan..

Sebenarnya kurus nie 1 kelebihan tau coz korang boleh bergaya dengan pakaian yang camner pun asalkan jangan over sudah.. Tapi why yea gurlz yang kurus nak diet..?? Ermm salah 1 nyer mungkin nak berpenampilan menarik coz nak berdamping dengan si kekasih hati.. Ermm mungkin la kan.. Di ulang mungkin yea mungkin.. Tapi jangan korang tak tau kebanyakannya nak diet coz bosan dengan kritikan dan kutukan orang lain yang kata dorang nie makin berisi walaupun "pertambahan" bentuk badan tue takde la ketara sangat. Ada juga yang diet coz nak mengelak penyakit berbahaya especially bagi dorang yang ada sejarah keturunan berpenyakit.

Antara risiko yang dikaitkan dengan kekurangan berat badan :
  1. Amenorrhoea (kitaran haid tidak stabil)
  2. Anemia so korang akan keletihan, sesak nafas & tidak bermaya.
  3. Kurang daya tahan terhadap penyakit.
  4. Keletihan yang kronik & menjejaskan kelenjar yang berfungsi untuk menghasilkan hormon.
  5. Diet yang terlampau secara berterusan boleh membawa kepada kematian. Ermm yea la kalau asyik tahan makan jerk so camner nak dapat tenaga untuk hidup.

p/s : sila abaikan gurlz dlm pic nie.. sj nak interframe jap.. 
So untuk langkah terbaik sila atur pola pemakanan yang seimbang yea. Selain tue, korang boleh dapatkan nasihat dari doktor/pakar pemakanan, tidur secukupnya, bersenam dan JANGAN ambil pape pil pelangsing yea. Pastikan korang tak mengalami kekurangan berat badan coz kesihatan yang baik lebih penting daripada wajah yang pucat dan lesu sebab tak cukup vitamin dalam badan. Korang akan nampak lebih cantik secara neutral jika tubuh badan langsing dan sihat. 

3 comments:

NUNU EERA said...

i da lma impikan bdn persis model 2.. nmpknye mmg xkesmpaian la..

Hariz said...

thanks for da tips :)

ketakketikpapankekunci said...

nunu : mia pn nak bdn persis model tp chat.. hehehe..

hariz : sharing is caring.. hee~

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "