Saturday, December 25, 2010

Antara Dua

Antara dua..?? Ermm antara dua ape yea.. Antara dua darjat ke..., antara dua jarak or antara dua kepentingan and kewajipan..?? Entah kenapa yea tetibe aku rasa masyarakat kita sekarang nie lebih pentingkan hiburan and kenikmatan dunia semata-mata. 

Eh kenapa..?? Ada yang tak setuju mungkin.. Ermm nie sekadar pendapat and pandangan aku jerk.. Orang cakap pendapat kena terima so samada betul or tak belakang citer la kan.. Tau kenapa aku cakap kita lebih pentingkan dunia..?? Kalau tak percaya cuba la tengok event² hiburan yang ada sekarang nie.. Nak plak kalau event tue sama plak dengan ceramah² and forum² yang dianjurkan di masjid or surau.. Agak² korang la kan  yang mana satu orang paling ramai..?? 

Aku tak cakap salah enjoy kat event² hiburan camtue coz aku pun selalu jugak join tapi kalau la event tersebut sama hari dengan forum² and ceramah dekat masjid so tak salahkan kalau korang attend majlis dekat masjid..?? Takkan la asyik dengan duniawi jer kan sekali sekala buat la tabungan untuk dunia yang lagi satu tue kan kan..
Kadang² kita terlupa so tak salahkan kalau ada yang menegur.. Tak kisah la korang nak tengok bola ke, nak tengok konsert or pape jer la tapi apa yang penting kewajipan kepada Tuhan Yang Esa jangan lupa sudah.. Ehem² teguran untuk diri sendiri jugak... :)


credit pic to : MY ARTORTOISE by Ikhsan Ise: ANTARA DUA by Ikhsan Ise

0 comments:

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "